Nota de premsa enviada al diari
2004: Inici expedient
2005: Aprovació avanç PGOU i exposició
pública.
2007: Aprovació Concet Previ Generalitat
Valenciana
2008: Aprovació inicial nou PGOU. Exposició pública.
2008. Aprovació provisional PGOU.
2010. Apovació provisional nou PGOU. Exposició
pública
2010. Nova Aprovació provisonal.
2011-Aprovació Text refòs I. Exposició
pública.
2012: Aprovació Text Refòs II. Exposició
pública.
8 anys des de
l’inici de l’expedient per aprovar provisionalment un PGOU ens dóna una idea de
la manera de treballar del govern municipal del PP, que ha marcat i dilatat en
el temps la seua aprovació, caracteritzada per una gran dosi de provisonalitat,
dissenyant un PGOU “desmesurat, poc
creïble, inverosímil, sense rigor, insostenible” (paraules literals d’un
informe de Conselleria de 2010), i podem afegir capritxós, poc seriós, indigne
i irresponsable.
El Ple de 26 de
juliol de 2012 ha
aprovat –provisionalment de nou- un nou text refòs del PGOU que ha de
sotmetre’s de nou a exposició pública per la importància dels canvis
introduïts. I ho ha fet d’una manera totalment irregular: En la Comissió Informativa
d’Urbanisme, dilluns 23 de juliol, a les 20:30 hores, ens presenten la documentació
del nou text refòs del PGOU. Fins dijous 26, que se celebra el Ple, tenim tres
dies per consultar la documentació, que després de tantes versions i
modificacions, costa de saber per on anem. Doncs bé, el dia del Ple, dijous 26 a les 22 hores, resulta que
hi ha una nova versió del PGOU que és la que s’aprovarà, i que ens faciliten
per a la seua consulta en un CD. Tot l’estudi, revisió, comparació amb
l’anterior versió, etc. durant els tres dies, ja no valen. Totes les hores
invertides, per a res. Tot l’esforç per intentar aportar millores al PGOU, al
fem. No és això una falta de respecte? És això seriós i responsable? Més
encara, és això legal? No és això motiu per impugnar l’aprovació d’una
documentació diferent a la presentada en la Comissió Informativa,
la que s’ha donat a conéixer als regidors i regidores?
El tema no s’acaba
ací. Perquè al Ple, quan presenten el nou PGOU,afirmen que el sotmeten de nou a
exposició pública perquè ells, el govern del PP, aixina ho han decidit, perquè la Consellera els ha dit
–de paraula- que no cal. Però resulta que a l’Informe al PGOU de Guadassuar de la Conselleria
d’Infraestructures Territori i Medi Ambient, i firmat per la Cap de Planejament Urbanístic
i pel Tècnic d’Urbanisme, on es diuen els errors del PGOU que cal esmenar, a la
pàgina 1079 diu “A la vista de las
mofificaciones substanciales introducidas [...] se entiende que se debería de
reiterar el trámite de información pública del nuevo Texto Refundido [... ] en
base a la Sentencia
de TS del PGOU de Castellón de la
Plana”. Això ens recorda quan el 2010 van dir que el
projecte del golf es llevava del PGOU per la situació econòmica i la crisi
immobiliària. I resulta que ja el 2088, en un altre informe de Conselleria,
també firmat, ja els havien comunicat que el golf no es podia fer per incomplir
la Llei del Golf
i la LOTPP,
entre altres.
El PGOU de
Guadassuar presenta molts problemes. Alguns s’han solucionat per la intervenció
de la Conselleria. Però
hi ha altres que encara contnuen pendents, entre els quals destaquem:
1) El PAI de l’Alter
és molt desmesurat, i suposa un creixement insostenible (el PGOU diu que
Guadassuar sumarà 8.786 habitants, de 6.000 a 14.000, algú s’ho creu?)
2) El polígon
Industrial de la Garrofera
es qualifica amb el grau 5 (el màxim) d’indústries molestes i el grau 4 (el
màxim és el 5) en indústries perilloses, nocives i insalubres, la qual cosa
suposa un perill molt important per a la nostra població i la dels pobles
veïns, i aconseguirà un efecte “crida” per a tota classe d’indústries
contaminants per instal·lar-se al nostre poble, ja que no hi ha altres polígons
industrials amb aquesta qualificació. Per què hem d’acceptar nosaltres allò que
els altres pobles rebutgen?
3) Es pretén
mesclar aigua baixa en nitrats (22 mg/l) procedent del pou de la Garrofera, amb l’aigua
del pou del poble, que té més nitrats (49 mg/l) i per això es va deixar d’usar. Perdrem
qualitat en l’aigua de beure per per justificar que pugem a 14.000 habitants.
4) Un canvi
important introduït ara és el canvi de SU-I (Sòl Urbà Industrial) a SNUC (Sòl
No Urbanitzable Comú) per a la zona on està l’actual Planta de Residus i
voltants , i on es pretén fer l’ampliació pel Consorci Ribera-Valldigna
(presidit per l’alcalde de Guadassuar).
Això suposa per als propietaris passar de pagar 74 euros a 182 euros el
metre quadrat, per considerar-lo “dotacional”.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada