dimarts, 31 de juliol del 2012

RESUM DEL PLE DE 26 DE JULIOL DE 2012




1.- LECTURA I APROVACIÓ, SI ÉS PROCEDENT, DE L’ESBORRANY DE L’ACTA DE LA SESSIÓ ANTERIOR.
Una hora discutint sobre l’acta de 29 de desembre. Jo vaig enviar per correu les meues correccions a l’acta i van ser acceptades sense problema. Però és evident que hi ha un enfrontament entre la regidora del PP  Amparo Clemente i el Secretari, cosa que dificulta l’aprovació de l’acta.

2.- CORRESPONDÈNCIA OFICIAL, ASSUMPTES I DISPOSICIONS DE CARÀCTER GENERAL.
Ací es diuen les lleis aprovades pels governs central i autonòmic des de l’últim Ple. També les sentències judicials de l’Ajuntament.

3.- ASSUMPTES DE PERSONAL.
3.1.- Nova Organització Servicis Administratius.
Este punt no es tracta, ja que va ser informat el Ple anterior.
3.2.- Plantilla Municipal.
Es planteja una plantilla amb els llocs de treball de l’Ajuntament. Es diu el lloc que ocupa i la catalogació salarial de cada un. Els representants dels treballadors i treballadores de l’Ajuntament em diuen que estan d’acord, per això vote a favor.

4.- OBRES I SERVICIS MUNICIPALS.
4.1.- Compliment Sentència cas Aigues Potables.
Ha vingut un requeriment del jutjat donant 10 dies per al compliemnt de la sentència que anul·la l’adjudicació a AQUAGEST LEVANTE de la gestió de l’aigua potable a Guadassuar. En la meua intervenció els dic que la sentència és de gener de 2012 (la segona, perquè la primera és de 2010), i que des d’eixe moment podien haver començat a complir la sentència. Em pareix una burla que no hagen fet res fins que el jutjat els ho ha ordenat per escrit. També expresse que estic d’acord amb la sentència, però que no estic d’acord en què el servei de l’aigua potable es privatitze, ja que, com s’ha demostrat, l’únic que ha produït és un augment considerable dels preus per als veïns i veïnes, per la qual cosa el secretari proposa que es voten els punts per separat, cosa que accepte. Vote SÍ a complir la sentència i vote NO a iniciar un nou expedient de privatització.

5.- RELACIONS INTERADMINISTRATIVES.
5.1.- Propostes Srs. Regidors.
EU presenta una moció contra les últimes retallades del govern de Rajoy (paga extra funcionaris, IVA a 21%, atur, dependència, ...) Vote SÍ, però el PP vota No i no s’aprova.
EU presenta una mopció sobre deutes d’agricultura. Jo la vaig presentar el Ple passat i es va aprovar per unanimitat. El PP vota en contra perquè ja es va aprovar la meua el Ple passat.
El Secreatri trau una moció de Compromís per demanar un banc de llibres solidaris, que permeta reutilitzar els llibres de text. S’aprova per unanimitat
A continuació presente les 12 mocions que he entrat per registre i que no s’han inclòs en l’ordre del dia (com mana la llei). L’alcalde diu que no les coneix (algunes són de juny de 2011), per això accepte retirar-les amb el compromís que al Ple de setembre s’incloguen en l’ordre del dia.

6.- INSTÀNCIES DE PARTICULARS.
6.1.- Concessió nínxols Cementeri.
Sempre votem que SÍ
7.- EDIFICACIÓ I ÚS DEL SÒL.
7.1.- Nou text Refòs PGOU
Comença el debat i la regidora del PP encarregada del PGOU, Encarna Asensi,  diu que hi ha una nova documentació. En la meua intervenció mostre la meua indignació davant de tan gran falta de seriositat, ja que dilluns en la Comissió Informativa ens donen una informació i en el mateix Ple ens en donen una altra, que desconeixem. La regidora diu que ho ha fet per bé i que una altra volta no ens donarà la informació. Li conteste que als regidors és obligat donar-los la informació, que per això es fan les comissions informatives. Constesta que bé, però que ella ho ha facilitat en un CD perquè ho puguem mirar a casa, i que a l’altra no ho donarà. Li dic que les altres vegades no ho van donar en CD, però que podem demanar fotocòpia, i encara ix més car (pataleta infantil). Legalment no es pot tractar un tema i el dia del Ple canviar-te’l, eixe és el tema, no si es dóna en CD o en fotocòpia.
A continuació incidisc en una afirmació que havien fet l’alcalde i la regidora: que ells havien decidit exposar-lo al públic, perquè no fa falta. Els dic que si es fa exposició pública és perquè ho ha ordenat la Conselleria, tal com consta al document. Em contesta l’alcalde dient que la Consellera els ha dit que no fa falta i que ella no ho faria. Jo retruque que el que val és el que està per escrit i firmat (això implica una responsabilitat civil i penal), mentre que les paraules se les endú el vent. L’alcalde diu que val més le que diu la Consellera que el que diu una funcionària. I jo insistisc que el que val és el que està firmat, si la Consellera diu una altra cosa, que ho firme.
Finalment passe a explicar el sentit del meu vot negatiu al PGOU. Primer perquè està mal fet i continua sense resoldre qüestions que planteja Conselleria al seu informe. Aporta dades sense rigor, com per exemple la previsió d’augmentar en 8700 habitants i passar a més de 14.000. Qui es creu això? En segon lloc, perquè  que manté un Polígon Industrial a la Garrofera amb un grau 5 en molesta ( el màxim) i grau 4 (màxim és el 5) en perillosa, nociva i insalubre. Jo això no ho vull per als meus fills i no serà amb el meu vot. A més, tindrà un efecte crida a empreses contaminants, que voran un lloc on instal·lar-se, ja que no hi ha polígons que les accepten. Per què hem d’acceptar el que els altres no volen?
També apunte el tema de la mescla de l’aigua potable, la de la Garrofera amb pocs nitrats la volen mesclar (potser ja ho fan) amb la del pou del poble, al límit de nitrats.Vot en contra.

7.2.- Actuació Urbanística per al PRI-R1.
No es tracta el tema i queda damunt la taula.
8.- GESTIÓ TRIBUTÀRIA.
9.- HISENDA LOCAL.
9.1.- Pressupostos i Comptes.
9.1.1.- Expedient de Modificacions de Crèdit nº 2
Es donen de baixa alguns diners que no es gastaran i es posen en altres partdies que augmentaran sobre el que s’havia previst al pressupost. COm fan mal el pressupost, després han d’anar modificant. Per exemple la llum, que puja un 4% i a partir de setembre també l’IVA de la llum. En el tema dels esports, s’han passat en el que va d’any en 39.300 euros. Austeritat? I ens lleven els 120.000 euros per tornar els diners del reciclatge del fem. Era promesa electoral, i només l’han complit l’any passat. Vot en contra.

9.2.- Gestió Pressupostària.
9.2.1.- Compte General Exercici 2011
Abstenció. Hi ha temes sense resoldre, com per exemple, la legalitat de les factures per reparació de vehicles en el taller del fill de l’alcalde.

10.- CONTROL POLÍTIC.
11.- DESPATX EXTRAORDINARI.
La regidora  del PP Amparo Clemente presenta una moció on demana que s’actue contra el Secretari de l’Ajuntament per diverses actuacions il·legals que ha fet i que se li retribuisca al nivell A2 en lloc del nivell A1. Sorpresa.
Vicent Rosell  pregunta en privat què aneu a fer?  (a Marisa i a mi). Indique que des del meu punt de vista nosaltres no som responsables de la seua contractació, ni de votar a favor els augments de sou que se li han practicat. Per tant ens toca abstindre’ns. Marisa i Vicent Rosell estan d’acors. Marisa parla i ho explica, ja que ella estava quan se’l va contrcatar amb el seu sol vot en contra (ella s’havia informat de qui era i el que havia fet on treballava abans).
I jo ara pense, per què presenten una moció sobre el tema? Si el secretari ha comés una irregularitat, l’alclade té competència per a aplicar-li la sanció que li corresponga. Per què ens volen implicar a la resta de grups polítics, si nosaltres desconeixem els fets,?

12.- PRECS I PREGUNTES

Pregunte quants diners ha costat el BIM imprés. No ho saben. O siga, contracten coses sense saber el que costaran. Aixina va tot.
Mirant factures he comprovat que s’han gstat 1.552,72 euros en 120 BIM. (La idea era estalviar fent-lo només per internet)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada