dijous, 8 d’octubre del 2009

La reforma de l'Avinguda de la Diputació


El projecte de reforma de l'Avgda de la Diputació (la Ronda) és un desficaci. Primer, l'alcalde ens l'ensenya per primera vegada (ja que abans no s'havia comentat res) el 29 de juny a les 21:30, en la Comissió d'Urbanisme. El projecte havia sigut encomanat a dit a l'enginyer municipal, però cobrant, clar, i a les 22 hores del mateix dia (o siga, mitja hora més tard), es presenta al Ple i l'aprova amb els 8 vots del PP. Si això no és obscurantisme, que apaguen la llum.
Jo crec que el PP té por de l'opinió del poble, i no vol que li torne a passar com al Ravalet, on pensava posar un aparcament subterrani, i va i resulta que el veïnat es percata, acudeix en massa al Ple i el posen contra la paret. Resultat: l'aparcament es farà, però al pati de l'escola Balmes de la Gran Via. Què haguera passat si el veïnat haguera conegut els plans de reforma de l'Avgda Diputació?

Ara l'explique: per evitar la velocitat del trànsit per aquesta via, que és un problema, i no seré jo qui ho negue, vol fer com a la Gran Via: trams centrals per reduir l'amplària dels carrils de circulació. Aquesta és una solució antiga, allunyada de l'urbanisme modern. De fet, la Gran Via sempre ha sigut exemple de circulació amb velocitat, per això han passat alguns accidents. I el tema sols s'ha solucionat recentment, amb els passos de zebra elevats. A més a més, si es fan trams centrals, el trànsit haurà d'arrimar-se més a les cases, amb la reducció de les voreres. Per tant, crearà major incomoditat pel soroll, el fum, etc.

Però això no és tot: per aquest tram central va un carril bici. Sí, sí, heu llegit bé, pel carril central va un carril bici. I en alguns trams es posaran columpis per a xiquets. Que sí, que sí. Vinga, tots a travessar els carrils per accedir amb bici, o passejant. Xiquets i xiquetes corrents als columpis.

Jo crec que seria més sensat fer el contrari: allunyar de les cases el trànsit amb un carril bici arrimat a la vorera, i deixant unes voreres àmplies per passejar sense travessar. Aquesta és la tendència de l'urbanisme modern, un urbanisme amable, que mira per les persones, la seua salut i la seua seguretat. Un urbanisme de consens, com defén el BLOC.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada